Konferencja upowszechniająca realizację projektu: „Approaching better Teaching” w programie Erasmus+  

W dniu 9 listopada 2021r. odbyła się konferencja, mająca na celu upowszechnienie rezultatów ww. projektu. Ze względu na pandemię Covid-19, uczestnicy połączyli się on-line za pomocą naszej szkolnej platformy Teams. Do udziału w spotkaniu zostali zaproszeni nauczyciele z pięciu szkół Gminy Obrowo: SP Brzozówka, SP Obrowo, SP Osiek nad Wisłą, SP Łążyn i SP Zębowo.

Konferencję rozpoczął p. Dyrektor ZS w Dobrzejewicach – Janusz Iwański, który powitał uczestników oraz krótko opowiedział historię realizowanych do tej pory, projektów międzynarodowych        w programie Comenius i Erasmus+ (od „Spaceship Santa Maria” , 2010 po „Approaching Better Teaching”, 2021. Dyrektor podkreślił znaczącą rolę Pani Anny Ewertowskiej, nauczycielki języka angielskiego, która jako pierwsza  zapoczątkowała współpracę międzynarodową w ZS Dobrzejewice. Pan Iwański zwrócił uwagę, że w realizacji każdego z unijnych projektów, szczególnie związanych   z wyjazdami zagranicznymi uczniów od roku 2010, istotną rolę i wsparcie  szkoła otrzymywała i otrzymuje od Organu Prowadzącego -Pana Wójta Andrzeja Wieczyńskiego oraz pracowników Urzędu Gminy Obrowo.

Prowadząca konferencję, p. Anna Ewertowska przedstawiła główne cele, zagadnienia  i charakterystykę projektu. Analizie został poddany model nauczania skoncentrowanego  na nauczycielu kontra model nauczania skoncentrowanego na uczniu. Przedstawiono wnioski   i refleksje nauczycieli goszczących w ZS w Dobrzejewicach podczas wizyty w maju 2019r. Swoimi spostrzeżeniami i uwagami mogli podzielić się również uczestnicy projektu, którzy wzięli udział  w mobilności szwedzkiej, węgierskiej i chorwackiej.

Spotkanie miało na celu również promowanie i zachęcanie nauczycieli Gminy Obrowo   do podejmowania działań międzynarodowych za pomocą programów takich jak, Erasmus+, eTwinnig oraz innych proponowanych przez Agencję Narodową – Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.

Approaching better teachingApproaching better teaching