ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA
ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA – wersja obowiązująca w Zespole Szkół
w Dobrzejewicach, od dnia 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r.
- Podstawowym sposobem komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami jest dziennik elektroniczny. Dodatkowo do kontaktów posłużyć może portal społecznościowy, poczta elektroniczna, telefon.
- Podstawą sprawdzenia obecności na zajęciach, jest systematyczne odbieranie przez ucznia lub rodzica wiadomości wysłanych przez nauczycieli oraz terminowe odsyłanie wytworów swojej pracy za pomocą następujących narzędzi: dziennik elektroniczny, poczta elektroniczna, portale społecznościowe, telefon.
- Nauka prowadzona na odległość, jest realizowana z wykorzystaniem wypracowanych przez nauczycieli metod pracy: samodzielnie opracowanych kart pracy, prezentacji, filmików demonstracyjnych, materiałów pobranych z zasobów wydawniczych lub udostępnionych przez innych nauczycieli, platform edukacyjnych, nagrań telewizyjnych. W miarę możliwości rozmów głosowych, z wykorzystaniem aplikacji Skype, portalu społecznościowego – Messenger lub innych.
- Praca zdalna jest realizowana w oparciu z podstawą programową (z drobnymi modyfikacjami), w zależności od warunków sprzętowych nauczyciela i odbiorcy. Jest wspomagana zasobami zawartymi na platformach edukacyjnych.
- Materiały do pracy zdalnej zawierają zadania do samodzielnej realizacji.
- Monitorowanie postępów ucznia w nauce odbywa się poprzez wysyłanie wytworów pracy uczniów, przez dziennik elektroniczny, portale społecznościowe, pocztę internetową.
- Monitorowanie kontaktów z rodzicami, uczniami odbywa się poprzez systematyczne sprawdzenie przez nauczycieli odbieranych wiadomości.
- Zdalne nauczania realizowane jest z zachowaniem bezpieczeństwa uczniów i ich możliwości psychofizycznych.
- Realizacja zajęć zdalnych z Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej przebiega
w sposób podobny do realizacji lekcji przedmiotowych. Nauczyciele wspomagający pozostają w kontakcie telefonicznym, mailowym, zdalnym ze swoimi uczniami, rozpoznają trudności i potrzeby, uzyskują informację zwrotną od uczniów i ich rodziców. - Na czas pracy zdalnej jest stworzony tymczasowy plan lekcji.
- Jeżeli rodzic nie odbiera wiadomości wysyłanej przez dziennik elektroniczny, wychowawca w porozumieniu z nauczycielem uczącym, pozostaje w kontakcie telefonicznym z rodzicem, z którym ustala sposób przekazywania uczniom zakresu materiału.
- Na czas pracy zdalnej obowiązuje Tymczasowy System Oceniania, dostosowany do oceniania zdalnego (oddzielny dokument).
- W zależności od rozwoju sytuacji, potrzeb i możliwości uczniów, nauczycieli
i rodziców, powyższe zasady mogą być uzupełniane i modyfikowane celem uzyskania optymalnej zdalnej współpracy.
W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt.